Pages

Tuesday, January 4

Gelak sampai pengsan...

Hari ni hari pertama bekerja sempena tahun baru, dan hari ni juga merupakan hari pertama aku wat keje baru yg diarahkan sebagaimana aku ada mention dlm entry sebelum ni.

Masa dia bg tugasan tu aku dh cuak, takut tak leh wat cmne yg dia nak, tp aku tk nk tolak job tu, sbb kalo tolak, hilanglah peluang nk belajar mende baru kan3.

Aku tya bos cmne nk wta report ni, dia tunjuk lah aku contoh2 presentation sblum ni.
Mak aih...pening, nk tya lebih2 kang dia kata aku ni wat rugi je belajar tinggi2, tp tk leh nk explore sendiri, solve problem sendiri. So, aku wat keputusan, aku wat je dulu report tu ikut pemahaman aku. Then, tunjuk kat bos suh dia check.

First wat, byk gak lah dia tegur. Ok, tkpelah, bru belajar kan. Aku betulkan yg mana patut. Dah siap, bg kat dia balik. Bos kata nk cek. Pastu, bape minit sblum dia meeting, aku tya lah bos. "bos, ok tak report tu?" Selamba je dia ckp, "ok, tkde masalah". Ceh, aku dh bangga.HUHUHU....clap for your own..

Tp, tiba2 tengah2 bos meeting, dia msg aku thru YM. Cuba awak kira balik percentage yang awak buat ni..salah. Dalam hati aku, dia ni cek ke tak tad? Kelentong aku ye...

Aku pun nk gelakkan diri sendiri sbb aku kira percentage macam budak yg tk pernah belajar peratusan. Tk mo lah story kat sini, cmne aku kira. Adeh...kalo cikgu maths aku tau ni, mst dia nges2 dah. Maaf ye cikgu2 sekalian. Sy mmg tk minat nombor, tp duit sy suka!!! ngeh...ngeh...

Seb baik Incik itu tidak marah kaw2...mst sbb dia tau tahap kelurus bendulan aku ni..HIK3...jadi, pengajaran hari ni...belajar maths jgn memain2 eh, nnt mende senang pun jd complicated.

Sekarang pun aku masih tersengeh2 mengingatkan kealpaan aku. Padahal aku dh kira betul mulanya, sekali aku taip lain plak jadinya...Maaf ye Incik BOs. Kerana sy, kamu malu masa meeting td. Ampun, tk buat dah..

1 comment:

leave your comment here k dear viewer and reader...luv ya!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...