Friday, August 27

SEBuLaN BeRlAlu....=naNO-nAno

Sudah hampir sebulan rasanya menjejak kaki ke OSI..tempat kerja baru aku...bg aku ni adalah lubuk rezeki bg graduan macam aku. Graduan macam aku?? mksudnyer hape tuh?.Mksudnyer graduan yg mengangur terlalu lama mcm aku, bila dpt peluang kerja bergaji selesa begitu, itu adalah lubuk rezeki yg agak besar. Lagipun, aku belum ader tggungjawab berat lg. Mgkin bg yg dh berkeluarga, jumlah itu perlu diguna berhati2...salah langkah,..ader yg gigit jari ditengah bulan..

sebulan disitu memberi satu lagi pengalaman tentang manusia. Hebatnya Allah, walaupun makhluk yg bernama manusia itu cuma ader satu nama untuknya, Allah ciptakan ia dengan pelbagai watak yg dilakon dan diarahkan manusia itu sendiri. Peluang diberi, hanya perlu kiter memilih watak yg kita mahu..

Pertama kali mendapat tahu tentang jawatan ini, akal terdetik, mampukah aku sumbangkan sesuatu untuk kerja baru ini, apa peluang untuk aku maju? apa cabaran kerja aku? Hiaihhh...mcm2 lew. Kdg2 melewati setiap hari ader duka yg bertamu, ader rasa radang dihati, rasa tk tertelan nafas sendiri, hingga kdg2 rasa diri terlalu lurus, terlalu naif dan terlalu hijau untuk menilai. Terdengar bisikan teman, " Rom tidak terbina dlam satu hari," kata Ms NA pada aku buat semgt itu kembali wujud dan kata2 itu sering terlafaz dihati jika duka dan kecewa pada diri terundang. jika Rom tidak terbina dalam sehari, izinkan aku mengukir lagi sejarah ROm itu. BIar jaDi bahan sejarah hingga akhir hayat.

SUDah...merepek je. Dua mnggu lebih berpuasa, buat jiwa sedikit tenang, setiap hari adalah hari yg baru. Diri hanya tersenyum bila rasa marah timbul. Betapa mudahnyer rasa amarh, wlpun mkhluk yg dilaknat Allah itu dikurung di ikat di bulan mulia ini. Tp ader cerita lucu nk dikongsi pada pembaca sekalian. Diri tidak berpeluang mencukupi puasa sebulan, setiap hari bgun bersahur sbb menjangkakan, tk mgkin dpt mkn kat opis kan. Tp, mmg nikmat puasa Allah beri pada hambanya, lapar berpuasa tk sama kalo kiter lapar sbb tk puasa kan?. adui....

Ms NA mencadangkan agar aku mengalas perut di STOR barang..huhhuhuu...jalan terbaik bg aku sbb si perut dh menjerit2 minta diisi..lalu aku gi mencekik lr...hahhah..tkut gastriknyer pasal. itu pun dh nk berguling2 menahan sakit dlm perut...

FIN_time to get rest and sleep well. tomorrow will be another happy day! yeah!

Thursday, August 12

Fell soooooooo good....

yesterday was the first day of ramadhan, and it's the time the muslim rest the tummy from digestion food in the day. Actually, i want to tell all viewer that im feel so good today coz of hmmm my cute bunny that make some jealousy of being ignore by me..HAhahahah. it's the first time in three years he was 'merajuk' coz im not text him for the whole day...for the time being, im the only person that keep asking why he not text me while working even once, know the time to pay the revenge. Bukan lh dendam pun, just to make him know what i feel when he ignoring me for the whole day, or even a week. Sory dear, im not doing it on purpose okay! I'm really busy yesterday with the family...first day of ramadhan right??? wink, wink, wink!....lalalalala... FEELING SO GOOD... and im not realize that im walking to office with smile and bright eyes on my face until im wrote this entry. huhuhu....but im already 'pujuk' him with very good morning kisses on the phone and he really 'manja' @ ngada2...heheheheh...FIN.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...