Sunday, May 15

Lily Buat Najah Review


2 minggu lepas, aku baru abiskan baca novel kak nazurah aishah, actually it is the first novel of her. Cerita nya agak sedih sampaikan beberapa hari aku terbawa2 watak tasha dlm cerita tu...sedey2. Mengisahkan tentang cinta suami isteri. Banyak pengajaran yang aku dpt dlm cerita ni, antaranya: 1- hargai apa yang ada depan mata 2- kasihi suami /pasangan selagi dia masih ada, sbb kita tak tau bila jangka hayat hubungan kita, samada kita pergi dulu atau pasangan kita. 3-hormat mak ayah sbb mereka yang akan memberi restu setiap apa yang anak2 lakukan, aku tak nafikan bila kita wat sesuatu tnpa redha, hidup kita mmg susah 4-suami isteri jangan terlalu berahsia, nnt byk slah paham, macam2 kita boleh syak pasangan kita, betul tak? 5- kalo sygkan seseorang kita perlu fight hati dan sayang kita, jangan mudah menyerah tp jangan langgar hukum alam...

hahahah...pape je aku ni....aku mmg suggest kawan2 yang dh kawen atau baru nk kawen, baca lah novel ni, korang akn setuju dengan apa yang aku dh sebut kat atas tu, mana yang selalu gaduh, minta maaf lh setiap hari, belum tentu kita bertemu hari esok, dan belum tentu hari esok kita dpt apa yang sama kita dpt hari ni.. jangan sampai bila orang2 yang kita sayang tiada lagi, hari2 berendam air mata sbb ada hajat2 mereka yang kita tak tunaikan lagi....end.


No comments:

Post a Comment

leave your comment here k dear viewer and reader...luv ya!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...