Pages

Sunday, June 24

Where is my other half?

Di mana dia? Sejak kebelakangan ini, sering terlintas difikiran aku...dimana jodohku. Bila fikirkan ini, rasa betapa kerdil kita sebagai hamba Allah yang Maha Mengetahui apa yang akan berlaku, siapa jodoh kita semua dalam lingkungan pengetahuan Allah. Bila nak kawen?..Soalan feveret sedara-mara setiap kali menjelang cuti raya di kampung. Aduh...malas nak jawab. Orang akan kata aku memilih. Tapi sebenarnya tak. Aku sentiasa terbuka untuk terima jodohku. Bagi aku, yang penting dia baik, jaga solat dan sederhana.


Kadang-kala terngiang di telinga kawan2 bercerita tentang ciri2 suami yang layak jadi suami mereka. Ada yang meletakkan harta sebagai benchmark. "Aku nak suami paling koman pon pakai kereta Persona" itu contoh yang aku pernah dengar. Dan ada juga macam ni "Aku nak suami yang hensem, putih, kurus & tinggi"..dan "Aku nak suami kerja, paling koman pon pegawai Gred41"..Tapi, siapa kita nak tentukan jodoh kita?..Ya..kita berhak tentukan jodoh kita, sbb tu Allah tak turunkan jodoh kita ..pop! depan mata. Allah suruh kita berusaha, agar kita akan bersyukur dengan nikmat Allah. Namun, segalanya adalah dalam perancangan Allah. Sehebat mana kita merancang, kalau bukan jodoh, tidak kemana pon suatu hubungan itu.
Memikirkan itu, hati rasa sedih andai dia yang aku cinta dan sayang kini, bukan jodohku. Dia yang saya kenal lebih 10 tahun, sentiasa gembirakan saya. Dan saya tahu saya serasi bersamanya. Dugaan buat kami kini...kawan2 harap dapat doakan yang terbaik buat hubungan kami.

Dia yang biasa...
Kerjanya biasa...
Bajunya biasa-biasa aje...
Tapi saya berjanji, saya akan buat dia rasa luar biasa...
 

No comments:

Post a Comment

leave your comment here k dear viewer and reader...luv ya!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...