Pages

Sunday, June 17

Live your life

Tak semua yang kau rencana akan berlaku,
Mungkin nasib tak menyebelahi aku...

Dalam hidup kita, akan terjadi pelbagai perkara tanpa kita sangka.Minggu lepas, musibah melanda aku dan kawan sepejabat aku, keretanya dipecah, dan beg aku dicuri...termenung seketika, Ya Allah, ujian apakah ini Ya Allah! Disebalik kejadian ini, aku masik bersyukur, aku tidak jadi mangsa samun atau rompak, kalau itu terjadi, mungkin keadaan lebih teruk lagi. Alhamdulilah, aku terima itu sebagai peringatan atas kecuaian aku sendiri, dan insaf seketika mungkin ada harta orang yang aku terambil. Jadi hak itu diambil semula..aku berdoa semoga Allah kurniakan rezeki yang mahal pada orang itu agar dia tidak perlu lagi mencuri untuk meneruskan hidup.Aku pasti, Allah akan gantikan dengan yang lebih baik..
Love Laugh & Love

Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja

Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku

Alhamdulillah...hari ni berakhirlah penantian my friend, my bestie, my ex-scandal (hahahahhaha...gurau je). Mereka berdua telah disatukan dalam majlis yang sederhana tapi meriah..Ya, kedua2nya kawan saya. Rasa terharu melihat senyuman bahagia mereka diatas pelamin dan melihat pandangan terakhir itu, masih membuat hati bergetar. Hanya senyuman ku balas untuk meredakan resah hati. Tangan sejuk bergetar melihat dia menjadi milik orang lain. Dan hati rasa lega yang amat, melihat dia bahgia sudah cukup membuat hati ini bahagia. InsyaAllah cinta kamu berdua hinga akhir hayat. Aku hanya mampu melihat kamu dari jauh...sudah cukup sudah...

End of stories...Mr. Nash bagi task baru lagi dan aku rasa tugas kali ini lebih mencabar. Nama jawatan baru ialah DC & Regulatory Affairs officer. Duh...mulai esok dan kena start siapkan kerja2 yang tertunggak dan planning for kerja baru...erm...baru je plan nak hantar surat resign dan mulakan home business saya. Saya rasa saya akan stay untuk 2, 3 tahun lagi. Mungkin ini lh rezeki yang Allah gantikan untuk saya. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

leave your comment here k dear viewer and reader...luv ya!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...