Saturday, November 13

MTest oh MTest...

13 November 2010 merupakan tarikh peperiksaan pemilihan guru untuk KPLI ambilan Jan 2011 yang berlangsung diseluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Ramai Calon guru yang terpilih termasuklah aku...hik3..gembira? 50-50. Why? Sebab tak sangka dapat, ditambah lagi aku sekarang sudah menjawat jawatan executive di sebuah syarikat multinational. Tp, aku pergi jugak sbb ini kali kedua aku mencuba. Aku memang tak belajar ape, cuma selak2 je buku rujukan Mtest yang aku beli beberapa bulan yang lalu. Membantu jugaklah, tklah blur sgt nk jawab. Aku ucapkan semoga berjaya buat kengkawan yang menghadiri ujian tersebut. terserempak jugaklah dengan kawan2 zaman sekolah yang berminat nak jadi cikgu. Harap mereka juga berjaya. Boleh kita sambut hari guru bersama...ha3...

Sekitar hari ujian pada hari ini, seramai lebih kurang 300 calon guru menghadiri ujian tersebut (ceh, ayat macam pembaca berita, huk3)..bertempat di sebuah sekolah menengah di JB. Tp, seigt aku tak seramai masa aku gi sebelum ni dekat IPTI, jalan sampai Jam sbb rmai sgt. Untuk ujian kali kedua ni, aku rasa tenang sket lah, tk gelabah macam masa first time dulu. Mungkin sebab kali ke 2 kan, dah boleh agak soklan camne yang keluar. Nasib agak baik, bagi aku soalan tahun ni lebh mudah difahami berbanding tahun lepas. (yeke?)Tahun lepas aku sempat mengantuk...ha!!!mengantuk? walaupun ujian setiap bahagian adalah 30 minit, aku boleh terlelap 2 minit, sbb aku penat baca soalan, tak paham2...sbb tu aku kata tahun ni punya senang sket..ke aku yang bingai sgt2. Hai...cikgu...cikgu..

keh3...so last but not least (ayat masa wat karangan English dulu)yet, important is the calendar. Boleh le kengkawan jenguk2 kalendar KPLI thun ni..

Semakan temuduga - 3 disember 2010
temuduga - 13 - 24 disember 2010
semakan tawaran ke IPG - 22 Januari 2011
pendaftaran ke IPG - 31 Jan 2011

"Selamat Pagi Cikgu"....

No comments:

Post a Comment

leave your comment here k dear viewer and reader...luv ya!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...