Tuesday, April 14

Peristiwa Di PerjalanaN

JUmaat 10 April 2009,

aku balik Jb hari jumaat lepas, seronoknyer tidak terkata sbb rasa bosan yg amat terperap di Puncak Perdana, ngan tkde wetnya..mnmbh seksa diriku...lalu aku amik keputusan balik..tiket pon dh beli awal2...asement yg sptutnya hantar lmbt lagi telah pon disiapkan, nk balik punya pasal...

jam 1.00 ptg: aku mula bersiap nk balik, gosok baju, mndi, makan, kemas sket2 lagi, solat dan lain2. awal gila siap, padahal bas aku kul 4.45 ptg. excited beb...

JAm 2.20 ptg: Kuar umah dan tunggu bus ke s.alam, aku pikir kalo smpai awl, tk kelam kabut, bolerh rilex2 siapkan "search word", makan ke ape ke...

JAm 2.30 ptg: Bus pon smpai dengan jayanya...alaaaa...penuh gila...cmne nk sumbat aku ngan beg aku ni...aku pasti bus tersebut akn kosong bila smpai depan kolej nnt...tp ni nk masuk aku boleh lah..beg aku yg besar ni nk leatk mana...maka aku merelakan diriku...menuggu bas yg satu lagi......langit mula gelap....

JAm 2.45 ptg : aku keseorngan kat bus stop. "mana bus ni"? wa....ujan sgt lebat...nk balik berteduh kat umah...dh tentu tk boleh...ia akn mgakibatkan aku perlu mndi lagi sekali...ujan gila2 lebat diiringi petir dan guruh yg mengecutkan perutku....aku pe lagi...angkat kaki letak atas bgku bus stop, letak beg tepi2 sket biar tk kena ujan...aku mula tk tntu arah sebab ujan cam tk nk stop je.....

JAm 3.15 patg: aku masih bersabar mengenangkan bus tk dtg lagi...tp dlm hati mmg menyumpah...aku pujuk hati..."takpe, bus kel 3.30 ni!"...dalam pada takut dan risau, aku pon snap2 gmbr aku kat situ...heheheh...

JAm 3.30 ptg: aku dilanda kerisauan yg amat...mana bus ni?? aku dh lambat...kalo dekat tkpelah gak...ni jauh...naik bus plak tu....aku call kawan aku...dia kata" sabar dee, jap gi smpai lah tu, smpat ni...dia smpt pesan, "kalo dh smpai PKNS amik je teksi, tk yah tunggu bus lagi." AKu akur dgn cdngan kwan ku itu, baik ku laburkan sket wang ku, dari harus ku terima hakikat , aku ketinggaln bas nk balik JB.

JAm 3.45 ptg: Aku dh mula ilang sbr, rasa nk jerit je...ujan dh berenti, tp aku plak yg mula nk ujan kat dlm...aku bgtau kawan ku...dia pon ikut cemas, waktu semakin suntuk...Bas Rapid itu bukan aku yg punya...maka aku harus merelakan kelambatannya...kalo aku ank YB dh lama aku smpi ke Seksyen 17 dgn jayanya....mggunakan perkhidmatan supir org tuaku...hahahahaha, aku amik keputusan call cab..."oh no!, cab yg aku call jauh dari puncak, utk tunggu, mgkin bus akn smpai gak...! jadi dngn kira-kiraan masa yg seciput...aku terus tunggu...

JAm 3.55 ptg: HUh....bus dh smpai, Alhamdulilah....hai lah bus cptlah ko smpai ke s.alam...naik bus je...aku dudk lam keadaan benggang melampau, bebola mataku melirik pada jam yg cpt plak dia gerak hari ni...oleh kerana penumpang yg naik dan turun ramai plak hari ni...maka bus tu tk smpai tepat waktu yg dijangka....

JAm 4.30 ptg: bus masih blom smpi ke tmpt dituju....aku mula meredhakan hati jika aku benar2 ketinggaln bas, bersedia untuk mngalirkan air mata, dn bersedia untuk kuarkan duit lagi beli tiket lain....

Jam 4.40 ptg: Bus smpai ke seksyen 2..."oh tidak!!!!!!....5 minit lagi...msa ni aku pikir, kalo aku boleh hilang dan berada di seksyen 17 dlm masa 5 mint, alangkah bhgia nya....aku tebalkan muka berjaln di perhatikan pelajar2 UITM yg berkoyan2 itu, mngheret bagasi yg besar dan berat...lalu ku naik cab....

JAm 4.43 ptg: AKu mula tk senang duduk....supir teksi ni bawak keta cam siput...lalu ke berkata padanya "bang, leh laju sket tak?, sy dh lmbt ni!...." jgn terpedaya, kata2 ni hanya dlm hati ku je...aku masih punya hati untuk bersbr lagi...

JAm 4.50 ptg: aku mcm nk lompat kuar dari tingkap bila teksi tu dh masuk ke kawasan seksyen 17, mataku melilau mncari di manakah bus ku tu berada, apakah masih disitu, lom dtg, atau bus itu ghaib????...hati ku berbunga2 melihatkan bus transnational berada ditmptnya...aku smpt naik....yeah2...langkahku smkin pantas...haaaaaaaaaa!!!!!bus gi Melaka? mana bus gi JB ni???...aku mula menahan sebak di hati...nak balik...nak balik....

JAm 4.55 ptg: "Bus sy dh tinggalkan sy!!!!" waaaaaaaa........(itu adalh dialog ku kepada kekasihku NAjib...)....jgn cemas....aku masih berfikiran waras....aku pergi ke kaunter ngan muka pucat...lalu ku tya" bang, bas gi Johor dh dtg?"...aku menanti kata2 yg kuar dari mulut receiptionist.....muka ku ilang darah...."oh!!!

JAm 5.05 ptg: Alhamdulilah....heheheh...aku dpt naik bus tu dgn selamatnya....duduk dengan tenang dan melepaskan lelah dan sesak didada dgn zikir,,,syukur YA Allah!...

Sbnrnya aku tk perlu cemas jika bas tu bukan dari sykt transnational, kerana bus ni slalu yer dtg cpt....mgkin rahmat ujan pada hri itu, yg mmbuatkan bus tu lmbt dari masa asalnyer...

SekIan....

No comments:

Post a Comment

leave your comment here k dear viewer and reader...luv ya!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...