Pages

Monday, March 7

Contest Seunik Namaku





huhu...teruja plak rasanya, pertama kali nak join contest kat blog...setela
h sekian lama mendiami blog tersayang, baru kali ni ada masa nk join...thank zie...see the entri hua....sonot2..eh...over plak...entri kena citer pasal name sendiri lh...hik3


SYARAT-SYARAT CONTEST..

1. Buat satu entry bertajuk "Contest Seunik Namaku"

2. Mestilah jadi follower teratak buruk zie ni ek..kalau tak nak pon tak pe.
tiada paksaan..tapi kalau terlepas sebarang update jangan salahkan zie OK..

3. Letakkan banner yang comey kat atas tu dalam entry korang OK..

4. Letakkan 1 picture korang yang paling comey/hensem. Pastikan tu picture korang Ok jangan letakkan picture orang lain plak.

5. Then, korang bagitaula nama korang yang sebenar..Lepas tu cerita la apa-apa pon mengenai nama korang & apa yang uniknya/istimewanya korang.

6. Tag kan 3 orang kawan-kawan korang & pastikan dia tau OK..

7. Last sekali jangan lupa postkan link korang kat ruangan komen entry ni..

4hb November 1986, ayah bg nama aku FARHAH WAHEDA setelah 4 hari lahirnya aku. Dulu2 aku selalu rasa nama aku biasa je...tp lama2 hidup ngan nama tu rasa unik plak...sebabnya:

1- tak ramai orang boleh ingat ejaan nama aku dengan betul...kalo betul pon itu pun lepas mereka rapat ngan saya ataupun terpaksa ingat untuk sesuatu tujuan...best kan cmtu...

2- Ramai juga yg tk boleh sebut nama aku dengan betul tanpa salah terutama bangsa cina, sebab gabungan huruf RH tu macam susah ket nk combine...tk caya? cuba mintak kawan cina korang sebut nama aku...kalo dpt tu terror lah...sbb kat company aku...manager cina tu tk pndai sebut nama depan aku...last2 aku bg nama lain kat dia...hik3

3-mungkin nama aku tk jadi seunik ni kalo ayah aku kekalkan nama waheda je...see...nama waheda tu pun unik...jarang kan jumpa ejaan macam tu...biasa kita akan jumpa WAHIDA / WAHIDAH / WAHeeda...

4- Selama aku sudah pandai berkawan...nama aku tu sudah mencipta pelbagai nama...sbb org kata susah nk sebut btul2....kalo tk kerana ada agenda formal, mungkin mereka tak tau nama aku yg sbnar....sejak sekolah nama aku byk....antaranya, fara, farah, eda, wahed, farhah, dan paling tkde kena mengena langsung...DIDIE....nama didie tu wujud sbb diorg ssh nk sebut betul2 nama aku....hik3

tu serba sikit pasal nama aku...aku ni unik tak?

Unik sebab, masa aku lahir, parents aku selalu ckp aku ni tertukar ngan anak India, sebab aku gelap, kebetulan esok nya lepas aku lahir..deepavali...hak3...seb baik dh besar putih sket...

aku unik sbb keturunan aku yg mcam2 itu...cina+jawa+bugis+ arab kot = kek lapis...hik3

Menurut kawan2...aku nmpak lembut, ala2 perempuan melayu terakhir gitu...(perasan plak)...
Tp, sbnrnya aku ni mak aku kata degil! keras hati...macam ada dua orang gitu...bila marah terbang semua barang....(malunya....)

one more thing...kecik2 aku...aku kuat makan.

huhuhu....byknye nk citer....kalo menang nnt leh citer panjang lagi ea zie...

sekarang aku nak tag

* awis
* atie
* kak sue

sila la lawat blog zie....tuan punya contest
www.secebisbingkisan.blogspot.com

8 comments:

  1. akak..thanks ek join. huhu panjang penerangan dia. menarik2..nasib zie pandai sebut nama akak..hua3 tolong link kan entry ni kat post komen entry zie ek..

    ReplyDelete
  2. cm ne nk join contest ni??? huhuhu... xreti r... hahaha...

    ReplyDelete
  3. atie...gi kat blog yg didie dh tulis kat bawah entri tu....ikut je syarat2 contest tu...

    ReplyDelete
  4. akak! tahniah ek tersenarai top 20 contest seunik namaku!

    ReplyDelete
  5. wahh..

    tahniah eh..
    name yg unik !! ^^,

    ReplyDelete

leave your comment here k dear viewer and reader...luv ya!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...